Nog 6 dagen ..!! - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen ..!! - Reisverslag uit Sambeek, Nederland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen ..!!

Door: Roos van den Bosch

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Augustus 2015 | Nederland, Sambeek

Vandaag schrijf ik mijn eerste reisverslag over mijn reis naar Amerika. Nog zes dagen en dan vlieg ik naar New York City.
Vorige woensdag heb ik een fantastische surprise party gehad met mijn vriendinnen. Ik had absoluut niks door en arriveerde niets vermoedend in mijn pyjama bij Aniek om haar mijn autotheorie boeken te geven, maar die had ze opeens niet meer nodig! Een prachtige marsepein taart, een Amerikaanse vlag, brownies, marshmallows, hamburgers en een campfire waren voor mij geregeld.
Afgelopen zaterdag had ik mijn goodbye party voor familie, vrienden en de buurt. Ik heb zoveel cadeautjes gekregen! Een voorraad stroopwafels, hagelslag, pindakaas en drop waar ik een heel jaar mee vooruit kan. Een buddha beeldje, een beschermengeltje, een geluks olifantje, een dromenvanger en een klavertje vier, daarmee zou het toch moeten lukken!
Van de familie heb ik een super mooie Amerikaans getinte foto agenda gekregen waar ik super blij mee ben. Van mama en papa heb ik een pakket gekregen met cadeautjes voor elke dag vanaf een week voor vertrek. Fantastisch! Maar het afscheid was emotioneel, ik ben al een huilerd, maar nu besefte ik me voor het eerst echt dat ik dadelijk, als het goed is, een jaar weg ben, nee, meer dan een jaar weg ben.
Bijna alles is geregeld, er komt zoveel bij kijken: Verzekeringen, bankrekeningen, gemeente, telefoonabonnementen, paspoort, visum, tickets, en zo nog wel een paar honderd dingen volgens mij.
Nu is het moment aangebroken dat ik toch maar over mijn koffer inhoud moet gaan nadenken. 2 koffers van 23 kg en handbagage van 6 kg. De eerste discussie was 1 koffer of 2 koffers, maar mijn slot argument overwon: 'Ik wil toch niet bezuinigen op mijn schoenen!'
Wat moet ik meenemen, wat moet ik thuis laten, heb ik wel alles in huis? Nee, ik mis nog van alles, elke dag wordt er nog wel wat gekocht om mijn koffer aan te vullen, maar het moet lukken ik ben er van overtuigd...
Ik ga zoveel mensen missen, ik had eigenlijk gehoopt dat de tijd hier stil bleef staan: geen RMS, geen Lindefeesten, geen familie uitjes en geen geboortes van baby's. Ik lijd volgens mij hevig aan FoMo, Fear of Missing out, maar daar moet ik maar aan wennen!

Ik weet nog niet hoe vaak ik ga schrijven, maar in ieder geval regelmatig :). Ik heb er super veel zin in, maar momenteel ben ik vooral bang. Maar volgens betrouwbare bronnen komt alles goed als ik eenmaal door de poortjes van de douane ben.

Nu nog vanuit Nederland,
Liefs,
Roos

  • 18 Augustus 2015 - 16:12

    Maria:

    Roos, het was een gezellig feestje afgelopen zaterdag.
    Wij vinden jou in ieder geval een kanjer en wensen jou nogmaals heel veel plezier in New York!
    Geniet van alles wat op je pad komt en we blijven je volgen hier. Schrijf maar regelmatig een stukje zodat we meebeleven wat jij beleeft!
    Groetjes van de buren van nummer 20!

  • 18 Augustus 2015 - 16:25

    Harriet Ebben:

    Veel plezier roos we zullen je wel missen in de harmoni maar nu ga je een geweldig jaar tegen moet in Amerika als kinderoppas te gaan werken lijkt me geweldig
    Ik en mijn gezin zullen je rijsverslag volgen veel succes

  • 18 Augustus 2015 - 17:07

    Marieke:

    Ha Roos,...

    Ik vind het nu al leuk om je te volgen,...
    Wij wensen jou héél veel plezier in Amerika!!!
    Succes met de laatste voorbereidingen;)
    Maar het komt vast helemaal goed, probeer vooral van deze
    ervaring te genieten!!!

    Liefs Tim&Marieke en .... XxX

  • 18 Augustus 2015 - 17:22

    Lidwien Franken:

    Hoi Roos,
    Ik wil een fantastische reis toewensen.
    Veel plezier

  • 18 Augustus 2015 - 18:07

    Anita:

    Heel leuk Roos, je verslag. Natuurlijk gaan we je avonturen volgen. Het komt allemaal goed . Nogmaals heel veel succes en tot ziens !!!

  • 18 Augustus 2015 - 20:18

    Josephine:

    hoi lieve roos,

    ook vanuit frl wenswn wij jou een top reis met prachtige ervaringen toe.. ook ik had last van Fomo, maar dat gaat snel over wanneer je programma overseas zich vult.. we laten het je zsm weten wanneer er een ukkie us en skypen, appen of postduiven wel!

    veel liefs Sander & Josephine, Silke en ....?!

  • 19 Augustus 2015 - 02:50

    Kim Verheijen:

    Lieve Roos,

    Super stoer dat jij er ook een jaartje tussenuit gaat en leuk dat je een blog gaat bijhouden!
    Het is een hele ervaring en ik weet hoe spannend en eng het nu is en waarschijnlijk heb je nog zo'n moment dat je denkt, uhjj waarom ga ik ook alweer?? Maar je krijgt er veel voor terug en inderdaad als je door de poortjes van de douane bent gaat jou avontuur beginnen en komt het allemaal goed!
    Heel veel succes en geniet van je jaar!
    Ik ga je blog zeker bijhouden!!

    Liefs Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sambeek

Mijn eerste reis

Ik word au pair!

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2015

Dag 5

25 Augustus 2015

Dag 1

18 Augustus 2015

Nog 6 dagen ..!!
Roos

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 4583

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 24 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: